Žemlákův web

Akce a akcičky

Chvaletice - náhled

Exkurze ve Chvaleticích (6.11.2007)

S kolegy ze stejného předmětu jako minule jsme vyrazili na další exkurzi, tentokrát do Tepelné elektrárny ve Chvaleticích. Vyráželi jsme z Masarykova nádraží vlakem do Kolína, kde jsme přestoupili na náhradní autobusovou dopravu, a poté zpátky na vlak a jednu stanici do chvaletic. Odtud jsme šli ještě kus pěšky, až jsme došli do elektrárny. V elektrárně nám ukázali přípravnu vody, kotelnu, strojovnu s turbínami a vlečku na vysypávání vlaků s uhlím. Uhlího se v elektrárně spotřebuje opravdu hodně a navíc v celé kotelně to vypadá skoro jako v pekle. Všude ve vzduchu je spousta prachu z uhlí a na zemi velký nános prachu. Při cestě zpět jsme se zastavili ještě na oběd v místní hospůdce.

Info o elektrárně

Motol - náhled

Exkurze v Motole (23.10.2007)

Z předmětu X14PEP jsme vyrazili do Fakultní nemocnici v Motole. Byli jsme v -3 servisním podlaží, kde jezdí automatizovaní roboti, kteří převáží různý náklad. Hlavně jídlo pro pacienty, sterilní nástroje a nové povlečení z prádelny. Vozítek je celkem 28 a používají pro svojí činnost 28 výtahů. Jezdí plně automaticky a řídí je 13 počítačů. Každé vozítko přijede pod kontejner, který má dovést na místo určení, ten nadzdvihne a odveze. Vozítka jezdí rychlostí 10m/s, tudíž asi tak rychlostí pěší chůze.

Info o nemocnici

Balony - náhled

Balóny na obloze (29.9.2007)

Jeden večer na konci září bylo z venku slyšet zvláštní hučení, bylo to hučení hořáků balónů, které přelétaly přes naší vesničku. Většina z nich přistávala hned za lesem, na poli u Račan. Na večerní obloze byl nízký přelet balónu naprosto úchvatný.

turnov - náhled

Výlet do Turnova (30.6.2007)

S Janou jsme vyrazili na další výlet. Její kamarád nás pozval do Turnova na místní slavnosti. Byli zde i gotické souboje, v kterých vystupoval. Byly k vidění i trhy se suvenýry, hlavně s různými kameny. Navštívili jsme i krásné muzeum Českého Ráje a pár místních obchodů. Celý den nám přálo počasí, a tak se výlet vydařil.

Fotky
Plakát s rozpisem oslav (PDF)

Oprava plotu - náhled

Oprava plotu (16.6.2007)

Pokračování seriálu "jak se co dělá!":
V sobotu navečer jsem jel s Pavlem a strejdou Pepou do Štěchovic ke klubovně Vltavanů opravit plot. Bylo to potřeba poté co se o něj bratránek nedávno trochu opřel autem. Natáhli jsme nové pletivo a narovnali ohnutý sloupek. Vše se nám dařilo a za chvíli jsme měli hotovo. A děkuju strejdovi za fotky.

Karlštejn - náhled

Výlet na Karlštejn a do Koněpruských jeskyň (10.6.2007)

S Janou jsme chtěli vyrazit na výlet. Tak jsem na neděli naplánoval cestu do Koněpruských jeskyň a na Karlštejn. Vyšlo nám krásné počasí a naštěstí nebyl až tak velký pařák, prostě počasí akorát na výlet. A navíc jsme všude mohli za studentské vstupné :-) (Karlštejn 70Kč, Koněprusy 50Kč)

Čarodejnice - náhled

Čarodejnice u Chrastilů (30.4.2007)

Stejně jako minulý rok jsme se na čarodejnice sešli u Chrastilů, vlastně vloni to bylo ještě u Ciprů :-), na zahradě u bytovky. Byl tu malý oheň s čarodejnicí, kterou jsem ani neviděl, protože odletěla dřív než jsem přišel, naštěstí sestra vše nafotila.

Montáž satelitu - náhled

Montáž satelitu (27.4.2007)

Přináším druhý díl mého miniseriálu o montáži přijímacích zařízení.:-) Jen pro upřesnění, s kolegou jsme montovali satelitní parabolu (100cm) a anténu na rádio.

Klofákova rozlučka - náhled

Rozlučka (22.4.2007)

Klofák s Luckou odjíždějí na dlouho do Skotska, a tak uspořádali rozlučku na zahrádkách. Bylo tam dost lidí, pití i jídla. Jen škoda, že bylo ještě celkem zima. Přeji jim, ať se dobře naučí anglicky a zase se nám vrátí. Jo, a Chroup umí dobře žehlit, jen někdy trošku obráceně.:-)

Sestry maturitní ples - náhled

Sestry maturitní ples (23.3.2007)

V pátek večer jsme všichni vyrazili na sestry maturitní ples. Musím přiznat, že to sestře v růžových šatech slušelo.:-)
V Lucerně bylo jako vždy narváno k prasknutí, ale byl to hezký večer a bylo vidět, že si to sestra pořádně užívala.

Zabijačka - náhled

Zabijačka u hasičárny (17.3.2007)

V sobotu jsme uspořádali zabijačku. Brzo ráno jsme dojeli do Břežan pro prase (110kg). Pak přijel řezník a zabil ho. Potom se o něj už postarali hlavně Baďa s Milanem, samozřejmě že i ostatní pomáhali, zvláště pak můj táta, který celý den topil pod kotli. A holky v kuchyni, které uvařily výborný gulášek. Počasí celkem vyšlo, i když odpoledne se již kazilo.

Upozorňuji, že Fotky jsou velmi brutální a nejsou určeny pro slabší povahy! (A to myslím vážně. Takže pokud si myslíte, že je nechcete vidět, tak se na ně nekoukejte, zase o tolik nepřijdete.)

Trestibok - náhled

Mamky výlet na Třeštibok (24.2.2007)

Maminka v sobotu vyrazila s tetou Alí a jejím psíkem Bobinou na procházku na Třeštibok. Po cestě potkali nějaký krávy a koně, ale největší překvapení je čekalo až na vyhlídce. Našli velkýho mrtvýho hada. Podle fotek, který mamka poslala herpatologovi se jedná o Hroznýše královského (Boa constrictor). A podle jeho rady (neboť had může mít i bakterie, které by byly pro faunu ČR smrtonosné) to ohlásila na policii, kde jí odkázali na místního myslivce, který nakonec hada odstranil. Had měřil více než 1,5 metru.

GC2 - náhled

Druhá cache - Nad sesuvem - Štěchovice (18.2.2007)

Tak po včerejším nadšení z objevem první cache, jsem dnes při cestě k Rousákovi odlovil ještě druhou cache, tentokrát mezi Masečínem a Štěchovicemi, byl odsud hezký výhled na Brunšov a Štěchovice . Jen škoda, že už zapadalo slunce.
V této schránce jsem narazil na Geocoin, což je mince s vyraženým číslem a řídí se stejnými pravidly jako Travel bug. Tato se sem nedávno dostala z ostrova Murano v Benátkách. A nacestovala asi 513km.

Výhled na Brunšov

GC1 - náhled

Moje první odlovená Geocache - Nad Kiliánem (17.2.2007)

Už nějaký čas se zajímám o satelitní navigaci - GPS. Ale mnoho lidí neví o tom, že ji lze použít nejen na navigaci do auta nebo na pěší turistiku, ale také na "hledání pokladů" neboli Geocaching. Po celém světě jsou umístěny statisíce "keší" - dnes jich je oficiálně zaregistrováno 360907, v ČR jich aktuálně je 3330. Každá z nich má přesné souřadnice, a proto není těžké jí pomocí GPS přijímače vyhledat, některé lze najít i bez něj, například za použití map na internetu.
A proto jsem vyrazil s mamkou za nejbližší cache, která je vzdálena asi 900m vzdušnou čarou od našeho domu. Svítilo sluníčko, takže to byla příjemná procházka. Nalezli jsme jí bez problémů, prohlédli obsah a zalogovali se do bloku. Pak jsme vyměnili jeden předmět za jiný, protože k tomu většina schránek slouží. Byl v ní též jeden Travel Bug jménem Clog (dřevák). Jedná se o věc, kterou původní majitel vybavil oficiálním hliníkovým plíškem s číslem a zaregistroval na internetu. A poté lze sledovat jeho cestu světem, protože kdo jí vyzvedne, tak jí musí do 14 dnů dát do jiné cache. Tento TB nacestoval již 4163km (převážně po Polsku a Německu), a toto je jeho 64 zastavení.
Kdyby se našel nějaký sponzor, který by mi chtěl koupit GPSku, nebo někdo kdo už geocachingu propadl, tak budu rád, když mě kontaktuje.

Fotky z odlovu mé první cache
Vyhlídka na Davli - panorama
Cesta Travel Bugu - Clog - Screen z Google Earth

Další informace o geocachingu naleznete na těchto odkazech:
-Podrobný článek o geocachingu na Navigovat.cz
-Definice geocachingu na Wikipedii
-Oficiální anglické stránky s databází všech cache
-České stránky o geocachingu

Anténa - náhled

Montáž nové antény (10.2.2007)

Po lednové vichřici nám upadla stará zrezlá anténa, a tak jí bylo potřeba vyměnit za novou. Zbytky staré antény jsme potom odstranili.

Montáž antény

A ještě fotky, jak jsme už dříve Opravili střechu

Anténa - náhled

Oprava okapů u kostela (20.1.2007)

Když Skanska dodělávala kanalizaci v ulici u kostela sv. Kiliána, tak se z něj ztratili okapové svody. A tak jsme je s tátou, strejdou Pepou a Pavlem opravovali.

Ohnostroj - náhled

Novoroční ohňostroj - Praha (1.1.2007)

Dnes jsme se s Janou, mamkou a sestrou jeli podívat na novoroční ohňostroj, který byl odpalován z Letné a my jsem se koukali od Rudolfína. Líbil se mi víc než vloni, protože jsem stáli na lepším místě a navíc nebyla taková zima.

• Začal v 18:00 a trval 15 minut
  • Stál 1,2 milionu Kč
  • Bylo odpáleno 6870 náloží
Novoroční ohňostroj
Odkaz na článek o něm

ZOO - náhled

Zvonkohra - Radotín (26.12.2006)

Vyrazili jsme s Janou, mamkou a sestrou do Radotína, kde byl koncert mobilní zvonkohry, byl hezký a trval asi hodinu a půl. Jen škoda že byla zima, která nás po hodině vyhnala domů.

ZOO - náhled

Zoologická zahrada - Praha (28.9.2006)

Bylo volno - státní svátek, tak jsme vyrazili s Janou a její sestrou Jitkou a mojí sestřenkou Verčou do ZOO. Měli jsme hezký počasí, jen tam bylo moc lidí, protože právě byly oslavy 75 let od založení. Ale jinak zvířátka byla v pohodě a bylo to hezký, i když docela únavný odpoledne.

Oficiální stránky pražské ZOO

Křtiny - náhled

Křtiny Haničky Kůtkové (10.9.2006)

V neděli byli u Kiliána křtiny malé Haničky. Poté jsme byli pozvaný k Ježdíkovým na zahradu na oslavu a grilování. Křtiny se povedly a nakonec se udělalo i krásné počasí.:-)

Svatba - náhled

Školka v Davli - Den otevřených dveří (9.9.2006)

Už je to "pár" let co jsem přestal chodit do školky, a proto jsme využili dnu otevřených dveří, a zašli jsme se společně s Janou, sestrou, Terezijí, Bětkou, Sváťou a Bartoškou do školky podívat, prošli jsme všechna patra, včetně zrekonstruovaného přízemí a nové kuchyně, prozkoumali jsme též všechny hračky, záchůdky, šatny... A nakonec jsme si na pokyn paní učitelky Urbanové zazpívali a zahráli u piána, na které nám zahrála Terezij. Byl to pro mě moc hezký zážitek znovu se vrátit do míst, která jsem jako malý navštěvoval, kde jsem si hrál, soupeřil o koloběžku a kde jsem se učil správně vyslovovat t-d-nka, t-d-nka, t-d-nka..:-) a proto velmi děkuji všem učitelkám ze školky, že připravili tento den otevřených dveří, jen škoda, že to nemělo větší propagaci, mohlo se přijít podívat více lidí.
PS: Škoda, že jsme si nemohli jít Po-O lehnout na krásný lehátka.:-)

A ještě se můžete podívat, jak jsem vypadal, když jsem do školky chodil.:-)

Svatba - náhled

Svatba - Sváťa a Chroup (1.9.2006)

Prvního září se většinou chodí do školy, ale tentokrát jsme se všichni s "paní učitelkou" sešli na ostrově u Davle. V místních ruinách kláštera si Chroup a Sváťa řekli jejich velké životní "Ano". O tom jak se svatba vydařila se přesvědčíte z fotek. A co dodat víc než, že novomanželům přeji krásné manželství na celý život!

Svatební připravy (27.8.2006)

Tak se blíží svatba a přípravy jsou v plném proudu. Na ostrově to bylo potřeba vysekat, a tak zde vidíte, jak to proběhlo..

Okoř - náhled

Festival Okoř (19.8.2006)

Blíží se konec léta, a tak jsme s Janou, Baďou, Pavčou a Danielem vyrazili na hudební festival na Okoř. Hrálo tam dost dobrých kapel, jediná vada byla, že tam bylo móc lidí. Ale jinak to byl hezkej festival..:-)

Mnisek - náhled

Výlet na zámek v Mníšku a na Skalku (16.7.2006)

Bylo krásné nedělní odpoledne, a tak jsme vyrazili s maminkou a s Janou na nově otevřený, zrekonstruovaný zámek v Mníšku pod Brdy, prohlídka byla hezká a nechyběli ani klasické veliké pantofle. Pak jsme vyrazili ještě na Skalku, kde jsme si prohlídli kapličku, křížovou cestu a výhled na Mníšek. Pak jsem si zašli ještě na večeři u Káji Maříka. Bylo to moc hezké odpoledne.

Vltava - náhled

Vltava (5-8.7.2006)

Na polyetylenových lodičkách jsme sjížděli řeku Vltavu z Vyššího Brodu do Zlaté Koruny. Po cestě jsme se ubytovali v kempech v Rožumberku, na Pískárně a v Českém Krumlově. Bylo překrásné počasí, tedy až na poslední noc, když pršelo a málem jsme přišli o stany. Jinak není asi moc co dodávat, kdo na vodě byl, ví jaké to je, a kdo ne, tak tomu to vřele doporučuji, stojí za to vyrazit..:-)

Fotky  (i když z řeky jich tam moc není, škoda že foťák není vodotěsný)

Brody - náhled

100 Brodů (17.6.2006)

Fotky ze závodu na kolech v Záhořanském údolí pořádaného Chroupem a Sváťou. V závodu se jelo na 7 kol, každé kolo mělo asi 4 km. Většina závodníků vypila v každém kole alespoň malé pivo za které se odečítaly 3 minuty z celkového času. Za velké pivo bylo mínus 5 minut. Nejlepší závodnice vypila během závodu dokonce 9 malých piv! :-) Pivní výsledky z mužské kategorie radši zveřejňovat nebudu. ;-) Škoda, že jsem se nemoh zúčastnit, ale už se těším na příští ročník.

Volby - náhled

Volby 2006 (2.-3.6.2006)

Konaly se volby do Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR, a já jsem byl člen volební komise v Davli.
Pro zajímavost přikládám Graf ve kterém je vidět jak chodili voliči k volbám v jednotlivých hodinách. A Výsledky voleb v Davli.

Sloup - náhled

Takový normální podvečer ve Sloupu (6.5.2006)

Na těchto fotkách je Láďa Vich a Fandou jak opravují vodní pumpu na hasičský stříkačce. Pak Baďa s Pavčou jak sází brambory. A Láďa s Klofákem jek sekají trávu u bytovky. Všechno tohle jsem zažil, při krátké projížďce na kole po Sloupu (to je moje krásná rodná vesnička), když jsem jel Láďovi pomoct k hasičárně.

Carodejnice - náhled

Čarodějnice

Včera večer (30.4.2006) jsme byli na čarodějnickém grilování u Sváti a Chroupa. Bylo tam dost lidí, dost piva, dost masa a cukety (škoda, že nebyl lilek)... byl to hezký večer a děkujeme pořadatelům akce, že nepodcenili přípravu :-)

Petřín - náhled

Petřín (20.4.2006)

Jednoho krásného odpoledne jsem vyšel ze školy a čekala tam na mě moje přítelkyně Jana, chtěli jsme někam vyrazit, tak jsme se rozhodli, že jako pravý zamilovaný pár půjdeme na procházku na Petřín. Sedli jsme do tramvaje a dojeli k Petřínu, tam jsme dokonce i (za studentské vstupné 40Kč) vylezli na rozhlednu, oba jsme se trochu báli, ale byl to hezký rozhled. Naštěstí jsem měl s sebou foťák, takže z toho bylo alespoň pár foteček.
A bylo to krásný odpoledne :-)